I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Wejherowie poniedzialek, 24 Wrzesien 2018 r. Imieniny: Dory, Gerarda, Maryny
Informacje Aktualności Rada rodziców Rekrutacja Historia szkoły 150-lecie szkoły 160-lecie szkoły Sobieski w Europie Konkursy Imprezy Serwisy wydzielone

Jesteś

osobą odwiedzającą tą stronę (od 05.03.2015 r)

Wycieczka do Francji - kwiecień 2015

W kwietniu, grupa 40 uczniów naszego liceum wyjechała na 5 dni do Francji. Nad prawidłowym przebiegiem wycieczki i naszym bezpieczeństwem czuwało grono pedagogiczne na czele z panią Jezierską, a pan Krzysztof Kruszyński, pilot i przewodnik, dbał o pogłębienie naszej wiedzy na temat zwiedzanych miejsc.

Miejscem docelowym był oczywiście Paryż. Zatrzymaliśmy się jednak na odpoczynek w Niemczech, a dokładnie w Trewirze, jednym z najstarszych miast w tym kraju aby podziwiać zabytki z Porta Nigra i katedrą Świętego Piotra na czele.

Następne trzy dni spędziliśmy w Paryżu. Zwiedzanie zaczęliśmy od muzeum w Louvre. W tym jednym z największych muzeów świata podziwialiśmy Wenus z Milo, Nike z Samotraki i Mona Lisę. Następnie udaliśmy się do katedry Notre Dame. To wspaniała budowla, która zrobiłą na nas olbrzymie wrażenie. Po krótkim spacerze w Quartie Latin, wstąpiliśmy do Biblioteki Polskiej na wyspie Świętego Ludwika i obejrzeliśmy eksponaty w Muzeum Mickiewicza.

Kolejny dzień wycieczki też był bardzo udany. Pierwszą rzeczą, którą odwiedziliśmy było Les Invalides, wielki kompleks budynków z grobem Napoleona. Następnie poszliśmy do Arc de Triumphe i spacerowaliśmy najwspanialszą aleją świata - Champs Elysees. Mijając kościół Madelaine, dotarliśmy do Opery Garnier. Ciekawym miejscem , szczególnie dla dziewcząt, było muzeum perfum Fragonard.

Po południu odwiedziliśmy cmentarz Pere Lachaise. Jest tam pochowany polski kompozytor i pianista Fryderyk Chopin. Wieczór spędziliśmy na wzgórzu Montmartre, podziwiając panoramę Paryża. Mogliśmy zwiedzić Bazylikę Sacre Coeur, a niektórzy udali się na poszukiwanie kawiarni Amelii. Dzień zakończyliśmy przejażdżką po Paryżu nocą. Oświetlone miasto i Tour Eiffel migająca światełkami zrobiły na nas olbrzymie wrażenie.

Ostatni dzień podobał się nam najbardziej, przede wszystkim wjazd na Tour Eiffel. Niektórzy z nas bardzo się denerwowali patrząc na szczyt konstrukcji. Wjeżdżaliśmy grupami, ziemia oddalała się bardzo szybko. Widok, jaki się ukazał , zaparł nam dech w piersiach. Pogoda była idealna, krajobraz rozciągał się na kilometry, cały Paryż u naszych stóp. Po tej niewątpliwej atrakcji, pojechaliśmy do Wersalu. Zespół pałacowy wyglądał oszałamiająco, pozłacane ozdoby, posągi, rzeźby. Wszystkie komnaty były bogato zdobione, pełne przepychu. Największy zachwyt wywołało zwiedzanie Galerii Zwierciadlanej, z kryształowymi żyrandolami majestatycznie zwisającymi z sufitu. Zwiedzanie zakończyliśmy w parku przylegającym do pałacu. Niektórzy z nas twierdza, że ogrody zrobiły na nich większe wrażenie niż same komnaty. Po kilku pełnych wrażeń dniach mogliśmy odpocząć, zachwycając się piękną przyrodą królewskiego parku.

Żegnaliśmy Paryż ze smutkiem, obiecując sobie, że na pewno tu jeszcze wrócimy. Pakując się mieliśmy problemy z pomieszczeniem wszystkich pamiątek zakupionych w mieście. Ostatnim punktem naszej wycieczki byłą Bruksela. Zwiedzanie zaczęliśmy od Grand Place, potem odwiedziliśmy Mannekin Pis, który oblegany był tłumami turystów robiących zdjęcia. Zwiedziliśmy też katedrę Świętego Michała. Następnie spacerowaliśmy ślicznymi uliczkami miasta, podziwialiśmy architekturę, jedliśmy przysmaki, z których słynie Bruksela- czekoladki, frytki, gofry. Na koniec udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego, który obejrzeliśmy z zewnątrz, ponieważ była sobota i nie można było wejść do środka. Przewodnik przekazał nam wiele ciekawych informacji o Parlamencie, oprowadzając nas po dziedzińcu.

Francja jest to z pewnością miejsce, które warto odwiedzić. Podczas naszej wizyty zdążyliśmy zobaczyć najpiękniejsze , najbardziej cenne zabytki. Z pewnością była to też okazja do skosztowania specjałów kuchni francuskiej i nie tylko. Ogromnym plusem na pewno była przecudowna, słoneczna pogoda. Z pełnym przekonaniem stwierdzamy, ze czas spędzony w ciągu tego tygodnia to miłe wspomnienia na całe życie. Wyjeżdżaliśmy z przekonaniem, że tam jeszcze wrócimy.

fotogaleria

progeCAD - alternatywa AutoCAD ®

Cytat dla Ciebie:
"Oddech dzieci śpieszących do szkoły podtrzymuje świat. "
Talmud
English is easy:
"It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer. "
Albert Einstein
Deutsch macht Spass:
"Leiden sind Lehren. "
Äsop
Bien joué!
"De tous les maux, les plus douloureux sont ceux que l'on s'est infligés a soi-meme. "
Sophocle
Latina docet:
de facto – w rzeczywistości

©PZS nr 1 w Wejherowie - wykorzystanie informacji wyłącznie za zgodą dyrektora szkoły.