I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Wejherowie piatek, 16 Listopad 2018 r. Imieniny: Edmunda, Marii, Marka
Informacje Aktualności Rada rodziców Rekrutacja Historia szkoły 150-lecie szkoły 160-lecie szkoły Sobieski w Europie Konkursy Imprezy Serwisy wydzielone

Jesteś

osobą odwiedzającą tą stronę (od 05.03.2015 r)

Wizyta we Włoszech - 2014

W dniach 03-08 czerwca 2014, w ramach wymiany polsko-włoskiej odwiedziliśmy niewielkie, acz urokliwe miasteczko Saluzzo. Położone jest ono w północno - zachodnich Włoszech, w regionie Piemont, w prowincji Cuneo.

Pierwszego dnia pobytu we Włoszech mieliśmy okazję uczestniczyć w obchodach narodowego święta- 68 rocznicy obalenia monarchii na rzecz ustanowienia republiki, poznać jak nasi włoscy koledzy i koleżanki spędzają dzień w szkole poprzez udział w zajęciach sportowych, a także w zajęciach z chemii i fizyki. Udaliśmy się również na długi spacer ulicami Saluzzo, co pozwoliło nam przybliżyć bogatą historię tego cudownego miasta.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wielogodzinną, pełną wrażeń wyprawę w góry. Piesza wędrówka pozwoliła nam podziwiać piękne krajobrazy Alp oraz doświadczyć emocji związanych z przeprawą przez górskie strumienie. Mieliśmy również okazję ujrzeć własne odbicie w lustrze wody jeziora Chiaretto oraz Fiorenza.

Zwiedziliśmy również Turyn, m. in. Plac Vittorio Emanuele, Plac Castello i Pałac Royal. Najbardziej jednak zafascynowała nas wizyta w Muzeum Egipskim. W szczególności naszą uwagę przykuł posąg Ramzesa II oraz grób Kha i Mirit z 1400 roku p.n.e. Godne uznania jest również Mole Antonelliana - wielopiętrowy budynek Muzeum Kina, z którego szczytu można dostrzec przepiękny widok panoramy Turynu, w pełni oddający charakter tego cudownego miasta.

Kolejnego dnia udaliśmy się do mieszczącej się w regionie Liguria miejscowości Noli. Po długiej przeprawie stromymi, kamienistymi zboczami nadszedł czas przyjemnego odpoczynku na popularnej plaży w Baia dei Saraceni.

Niedzielę każdy z nas spędził indywidualnie, w gronie rodzin goszczących. Mimo ciepła emanującego ze strony domowników, większości z nas towarzyszył nostalgiczny nastrój, czego przyczyną była oczywiście świadomość iż znajdujemy się u kresu naszego pobytu we Włoszech.

Po wzruszającym pożegnaniu nieubłaganie nadszedł moment rozstania. Z poczuciem pełni satysfakcji z wycieczki, wyruszyliśmy w podróż powrotną.

Udział w wymianie był naprawdę wspaniałą przygodą. Dał nam możliwość poznania nowej kultury, historii, nawiązania nowych przyjaźni, a także doskonalenia języka angielskiego.

wróć

progeCAD - alternatywa AutoCAD ®

Cytat dla Ciebie:
"Najmądrzejszy jest, który wie czego nie wie. "
Sokrates
English is easy:
"By three methods we may learn wisdom: First, by reflection, which is noblest; Second, by imitation, which is easiest; and third by experience, which is the bitterest. "
Confucius
Deutsch macht Spass:
"Lehre tut viel, aber Aufmunterung tut alles. "
Johann Wolfgang von Goethe
Bien joué!
"Qui n'a pas l'esprit de son âge,De son âge a tout le malheur."
Voltaire
Latina docet:
Ut sementem feceris, ita metes. – jak zasiew czynisz, tak zbierzesz.

©PZS nr 1 w Wejherowie - wykorzystanie informacji wyłącznie za zgodą dyrektora szkoły.