I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Wejherowie piatek, 16 Listopad 2018 r. Imieniny: Edmunda, Marii, Marka
Informacje Aktualności Rada rodziców Rekrutacja Historia szkoły 150-lecie szkoły 160-lecie szkoły Sobieski w Europie Konkursy Imprezy Serwisy wydzielone

Jesteś

osobą odwiedzającą tą stronę (od 05.03.2015 r)

Wizyta we Włoszech - 2015

W dniach 13-20.05.2015 odbyła się polsko-włoska wymiana uczniowska. Udział w niej wzięli uczniowie klas 1 i 2 LO nr 1 w Wejherowie oraz uczniowie klas 3 liceum w Poppi. Plan wycieczki był dosyć obszerny, dzięki czemu udało się lepiej poznać okolicę miasta Poppi w Toskanii. Do celu dotarliśmy w środę wieczorem. Początkowo wymęczeni podróżą mieliśmy problem z przełamaniem bariery językowej, która jednak była potem całkowicie nie odczuwalna. Drugiego dnia zwiedziliśmy Poppi, a szczególną uwagę poświęciliśmy znajdującemu się tam zamkowi.

W godzinach popołudniowych udaliśmy się nad pobliską rzeczkę w celach integracyjnych. W piątek rano pojechaliśmy na całodniową wycieczkę do położonego niedaleko Arezzo. W sobotę początkowo pogoda nie dopisywała, ale mieliśmy warsztaty teatralne w szkole, więc nie sprawiło to większego problemu. Niedziela była dniem z rodziną. Następnego dnia udaliśmy się do Florencji. To renesansowe miasto wywarło chyba na nas największe wrażenie. Cały dzień, który tam spędziliśmy to stanowczo za mało, aby dobrze poznać to miejsce. Przedostatniego dnia mieliśmy kolejną część warsztatów teatralnych, po których udaliśmy się na lunch, a po posiłku wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę po pobliskich szlakach. Dotarliśmy do La Verny, gdzie zobaczyliśmy miejsce, w którym przez kilka lat żył św. Franciszek. Klasztor ten ze względu na swoje przepiękne położenie oraz historię był bardzo ciekawym punktem wycieczki. Wieczorem wszyscy razem udaliśmy się do Poppi na pożegnalną kolację, która u większości wzbudziła ogromne emocje. Środa była zdecydowanie najtrudniejszym dniem całego wyjazdu. Pożegnanie się z naszymi nowymi włoskimi przyjaciółmi wywołało wiele łez. Każdego jednak pocieszała myśl, że zobaczymy się wszyscy razem znowu we wrześniu, tym razem jednak w Polsce. Wymiana ta była niezwykłym doświadczeniem. Poznaliśmy cudownych ludzi oraz kulturę włoską. Każdego dnia próbowaliśmy coraz to lepszego jedzenia oraz zwiedzaliśmy przepiękne miejsca. Tydzień ten każdemu zostanie w pamięci na całe życie.

Monika Westphal- opiekunka i współorganizatorka.

wróć

progeCAD - alternatywa AutoCAD ®

Cytat dla Ciebie:
"Milcz albo powiedz coś takiego, co jest lepszym od milczenia. "
Pitagoras
English is easy:
"By three methods we may learn wisdom: First, by reflection, which is noblest; Second, by imitation, which is easiest; and third by experience, which is the bitterest. "
Confucius
Deutsch macht Spass:
"Die Erfahrung kommt den Lehren zuvor. "
Jean-Jacques Rousseau
Bien joué!
"Quand on cede a la peur du mal, on ressent déja le mal de la peur. "
Beaumarchais
Latina docet:
Navigare necesse est, vivere non est necesse – Żeglowanie jest konieczne, życie nie - Marek Antoniusz. do zeglarzy, aby wypłyneli w sztorm z Egiptu ze zbożem dla głodującego Rzymu.

©PZS nr 1 w Wejherowie - wykorzystanie informacji wyłącznie za zgodą dyrektora szkoły.