I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Jana III Sobieskiego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Wejherowie poniedzialek, 18 Grudzien 2017 r. Imieniny: BogusLawa, Gracjana, Laury
Informacje Aktualności Szkoły dla dorosłych Rada rodziców Rekrutacja Historia szkoły 150-lecie szkoły Sobieski w Europie Konkursy Imprezy Serwisy wydzielone

Jesteś

osobą odwiedzającą tą stronę (od 05.03.2015 r)

Wizyta w Weronie

W dniach 19-26.10.2017 r. uczestniczyliśmy w wymianie polsko-włoskiej, jako dwudziestoosobowa grupa uczniów różnych klas pod okiem pani Lucyny Grzenkowicz oraz Anny Joachimiak. Podróż zaczęliśmy z Lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, skąd wylecieliśmy koło godziny 8 rano. Po dwu i pół godzinnym locie dotarliśmy na Lotnisko w Bergamo. Nie mogliśmy doczekać się poznania włoskich rodzin, u których mieliśmy zamieszkać. Gdy podjechaliśmy pod Liceum G.Fracastoro w Weronie, czekała nas miła niespodzianka. Nasi włoscy partnerzy przywitali nas pod samą bramą, po czym zabrali nas na lunch, który odbył się w szkole. Uczestniczyli w nim również rodzice włoskich uczniów. Wszyscy przyjęli nas jakbyśmy znali się od wielu lat. Po chwili niepewności bariera językowa została przełamana i każdy mógł zapoznać się i porozmawiać z włoskimi znajomymi. Oprowadzono nas po szkole, a następnie każdy pojechał z nową rodziną do domu.

W piątek 20.10.2017r. wraz z Włochami wybraliśmy się do miasta Brescia, gdzie zwiedziliśmy Museo de Santa Julia. Następnie pojechaliśmy do Sirmione, miasta położonego nad największym włoskim jeziorem- Garda. Niestety pogoda nie dopisywała i jezioro nie było dobrze widoczne. Mimo to zrobiło na nas wielkie wrażenie. Wieczorem każdy z uczestników spędził czas z rodziną przy wspólnej kolacji.

21.10.2017 w sobotę rano udaliśmy się do szkoły na warsztaty taneczne. Następnie zwiedzaliśmy Weronę wraz z przewodnikiem. Zobaczyliśmy między innymi ruiny Teatru Rzymskiego oraz Muzeum Archeologiczne znajdujące się na jego terenie. Później w centrum Werony odwiedziliśmy dom oraz słynny balkon Julii.

Niedziela 22.10.2017 była dniem zarezerwowanym dla rodziny. W Poniedziałek 23.10.2017 doczekaliśmy się poprawy pogody. Rano dwie godziny spędziliśmy w szkole na lekcjach u naszych przyjaciół. Wielkim zdumieniem było dla nas to, że Włosi mają lekcje filozofii i psychologii. Następnie, koło południa udaliśmy się z przewodnikiem odkrywać cudowną Weronę. Mijaliśmy między innymi dom Romea, a gdy dotarliśmy na wieżę widokową Torre dei Lamberti nie mogliśmy oderwać wzroku od pięknej panoramy Werony. Z punktu widokowego mogliśmy dostrzec nawet góry, które w czasie trzech pierwszych dni pobytu były niewidoczne przez gęstą mgłę.

We wtorek 24.10.2017 udaliśmy się pociągiem do Wenecji. Początkowo pogoda nie wyglądała obiecująco, lecz gdy dojechaliśmy na miejsce, okazało się, że jest bardzo ciepło. Dzięki pięknemu słońcu miasto to wyglądało jeszcze cudowniej. Największe wrażenie zrobił na nas Most Rialto, najstarszy w Wenecji.

25.10.2017 w środę mieliśmy kolejne warsztaty w szkole. Polegały one na bliższym poznaniu się z innymi włoskimi partnerami. Tego dnia czekał nas ostatni wspólny wieczór. Wszyscy zostaliśmy zaproszeni przez dyrektora szkoły na przepyszną typowo, włoską pizzę.

26.10.2017 w czwartek rano musieliśmy pożegnać się z rodzinami. Mimo iż byliśmy tam tylko tydzień, wszyscy zdążyliśmy się już przywiązać do "nowego domu". W czasie podróży powrotnej, nie ustawały rozmowy na temat naszych partnerów. Ten tydzień był dla nas niezapomniany.

wróć

progeCAD - alternatywa AutoCAD ®

Cytat dla Ciebie:
"Człowiek nie może niczego nauczyć drugiego człowieka, może mu tylko dopomóc w wyszukiwaniu prawdy we własnym sercu, jeżeli ją posiada. "
św. Augustyn
English is easy:
"Friendship... is not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything. "
Muhammad Ali
Deutsch macht Spass:
"Wie wollte einer als Meister in seinem Fach erscheinen,wenn er nichts Unnützes lehrte! "
Johann Wolfgang von Goethe
Bien joué!
"Qui n'a pas l'esprit de son âge,De son âge a tout le malheur."
Voltaire
Latina docet:
Áudi, vide, tace, si vis vivere in pace – słuchaj, patrz, milcz, jeśli chcesz żyć w spokoju.

©ZSP nr 1 w Wejherowie - wykorzystanie informacji wyłącznie za zgodą dyrektora szkoły.